Tutorials
Log bestanden
De logs bestanden van FiveM bevinden zich in de map: %localappdata%\FiveM\fivem.app\logs
Om hier te komen doe je eerst Windows Toets + R, in dit dialoog plak je de bovenstaande tekst, zodat je hetzelfde krijgt als de volgende afbeelding:
Hierna klik je op OK en stuur je van dit mapje de relevante log bestanden. Welke relevant zijn kun je bepalen door te kijken naar de gewijzigd op tijden en de namen van de bestanden.
De bestandsnamen zijn als volgt op gebouwd: CitizenFX_log_2020-04-20T151153.log Deze datum is als volgt opgebouwd: {jaar}-{maand}-{dag}T{uur}{minuut}{seconde} dus het gedeelte voor de T is de datum en het gedeelte na de T de tijd.
De namen van de bestanden zijn de tijden waarop het bestand aangemaakt is dus wanneer je je FiveM hebt opgestart.
Dus stel jij start je FiveM om 15:00 op 20 april je krijgt een bug rond 17:00 en maakt een bug report om 18:00, dan moet je het bestand van 15:00 opsturen. Dit zal dan dus dit bestand zijn: CitizenFX_log_2020-04-20T150000.log
Legen van cache
- Ga naar de locatie van je fivem icoontje. Klik dan met je rechtermuisknop op het icoontje en klik op “Bestandslocatie openen”.
- Je ziet hier twee icoontjes/mapjes, eentje daarvan heet “Fivem Application Data. dubbelklik op dit icoontje dan opent er een mapje.
- Zoek naar de map “Cache” staat meestal op de tweede plek en open deze map
- In deze map kun je alles verwijderen behalve de map “Game”.
- Als dit gedaan is kan je FiveM weer opstarten en weer de server joinen(let op eerste keer terug joinen na het legen van je cache kan wat langer duren.